Aiva ku aamullisen rutkutukseni toristeheksi tänään tapahtunu seuraavaa:

Ukko kävi appifaarin kans nostamas traktorihallin ovea, joka tahtoo tipahtaa aina paikooltansa ku vähä tuuloo. Sellaanen jonku sortin liukuovi se yrittää olla..Ovat joskus vissihin teettäny sen paikallisella viinahanmenevällä työmiehellä. Oli varmaan halapa. Mies oli saratellu koko paskan oven ja meinannu notta uus se on hankittava, ja kunnollinen tällä kertaa. Ennenku se rumahinen joku kerta remahtaa jonku niskahan. Son aika isoo se ovi.. Appifaarihan siitoli riemastunu, jukelintähäre hyvä ovi! Ei siinoo mitää vikaa!

Ny se sitte mököttää tua..

Ja mä hoksasin vasta ny notta anoppi oli heittäny mun pyykinkuivaustelinehen menemähän sillaikaa ku olin lomalla. Sen myönnän notta siinoli rauskat jalaat, mutta mulla oli sille käyttö ja tarkootus. Ja kaikenlisäksi se telines oli mun vaatehuonehes, piruakohan anoppi oli siäki tonkinu.. Siinä varmahan syy nottei eukkoa oo palio meirän puolella näkyny tällä viikolla.

Seuraavan kerran ku mä lähären lomaalemahan, mä laitan keltaasia post-it lappoja kaikkihin tavaroohin , ja kirijootan niihin notta älä heitä menemähän. Vaatehuoneeseen mä pistän plakaatin, notta piruako tää tongit. Ja sen ainuan seksihepeneheni, punamustan oikian korsetin laitan henkarihin näytille, saa ämmä siunaalla syntistä menua.