Hain sitte ittelleni taurin valakioolta. No, ei tämä taira kuolemaksi olla. Oompahan vain ryyttyynen..

Luntaki työntää taivahalta, tie on triivuulla tuos pienen lakian kohoralla. Rääppöö lakiaksi, sattuu vain olemahan tienpätkä niin jotton peltua kaharen puolen. Ei täällä muuten oo lakiaa.. Minoon kohta 15vuotta asunu tää, ja viäki on maisema outo. Ja siihen en totu, jotta järven jäällä muka vois kävellä. Kotona vesi on joko Kyröönjoes ja se onki virtaavaa vettä, ei sinne mennä remmastamahan vaikkois jonkimmoinen riitekki päällä (tai vissihin sinnekki joku pöyröö aina tryykää.. en kyllä suosittele. Jonsei sitte tykkää avantouinnista tai halua virutella kumpposensa sisältäkippäin). Tai sitte vettä näköö tietysti kevähällä pelloolla.. mukulana käytihin aina kattomas tuluvia, tätänykyä niitei enää niinpalio ookkaa.

Vaikkei kai sitä trenkää poraata. Mullon ny elämä tää. Ihan hyvä elämä, muuta vikaa ei oo ku vääränmoinen maisema ja anoppi liian lähellä. Asuus eres krannis, mutta ku asuu samas taloos.

Jaa..  pitääs se vähä Tähkää saara tähäki postauksehen.

Isä tahtoi rikasta
Mutta minä yksin komiaa
Äiti toivoi rakasta
Mutta komia on aina komia


ja toisaalta

Komian mä otin, rakkahan mä jätin
Mitä sain kun rikkautta hain
Hupeni mun rahat, kalpeni mun posket
Nyt kaipaan rakkautta vaan
Näillä maailman toreilla

Jotta karutti sitte vissihin kuitenki.